Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

printen via usbpoort router

  • David de Graaf

    Op een router van ovislink type wmu9000vpn waar 4 usb poorten in zitten is een usb printer merk hp deskjet type 6122 aangesloten. Daarmee kan met windows 95 t/m xp en alle versie's daartussen via het thuisnetwerk geprint worden.

    Met een nieuwe PC waar vista op staat probeer ik dat ook voor elkaar te krijgen.

    Een bijkomend probleem is dat er geen passende printerdriver voor vista is, maar met de driver voor een deskjet 990c lukt het printen met een directe aansluiting van de printer op de vista pc. Alleen mis ik de optie om dubbelzijdig te printen, maar nog altijd beter dan niets.

    Dan zou ik verwachten dat het printen via de router ook moet lukken, maar helaas.

    De driver voor de printer is geinstalleerd. Bij eigenschappen/poorten is voor de http poort gekozen. Het ip adres, poort en raw is gekozen zoals in de handleiding van de router staat en is hetzelfde als op mijn andere pc's.

    Wat doe ik fout?

  • David de Graaf

    En de oplossing is geweldig.

    maak eerst een lokale printer aan en kies voor een deskjet 990c. Als dit afgerond is maak dan een netwerkprinter aan en kies voor een deskjet 990c. Op de vraag of het huidige stuurprogramma of opnieuw geinstalleerd moet worden kies dan voor huidige (cq bestaande) printersoftware houden (ik zij toch al dat de oplossing geweldig was).

    Als dit proces afgerond is kan daarna kan met een deskjet 6122 via het netwerk geprint worden. Met als enige nadeel dat dubbelzijdig printen niet mogelijk is. Maar daar zal ook wel een oplossing voor zijn.