Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

draadloos probleem

  • Lotte

    Ik heb zo'n 2 jaar een draadloze router (sitecom) waarop 1 laptop en een pc “zitten”. Alles heeft het altijd prima gedaan.

    Een half jaar terug had ik plots geen internet meer. De verbinding was optimaal (kon ik rechtsonder zien) maar geen draadloos internet. Wat wel eens wilde helpen (maar niet altijd of voor 5 minuten) was draadloze verbinding-> ondersteuning-> herstellen. Of de boel resetten. Dit hielp echter alleen op de pc niet op de laptop! Internet deed het wel overigens als je de laptop met een kabel direct op het modem aansloot.

    Sitecom gebeld, die raadde aan de router terug te brengen naar de winkel. Hij viel nog onder de garantie dus ik kreeg een nieuwe. Toen deed alles het weer prima.

    Nu een half jaar later, heb ik er een macbook bij. Verbinding werkte (dus op macbook, laptop en pc) En sinds 1 week weer hetzelfde probleem, geen draadloos internet…

    Het vervelende is, niemand kan me helpen. Tiscali (provider) kan niks doen omdat verbinding prima is. En sitecom zegt router weer terug brengen. Maar ik wil weten waar het echte probleem nu eigenlijk ligt.

    Iemand enig idee??

  • Beheerder

    Zou je kunnen omschrijven welk type van sitecom dit is?

    Heb je een beveiligd draadloos netwerk? zo ja welke? Web/ MACAD/WPA?

    Met alleen deze info kan ik je helaas niet helpen