Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

U.S.Robotics wireless MAXg router geen verbinding

  • Nancy

    Goedenavond,

    Wie kan mij helpen, ik heb een router gekocht (zie type bij onderwerp) omdat we een laptop hebben aangeschaft. We hebben ook 2 computers in huis. Nu hebben we de router aangesloten op de computers (met kabel) en de laptop doen we dan later, eerst maar kijken of het werkte met netwerkkabel. Helaas krijgen we geen internetverbinding. We hebben alle stappen gevolgd, het scherm geeft aan dat we verbinding hebben maar internet zegt De pagina kan niet worden weergegeven.

    Ik begrijp er niets van.

    We hebben 3 keer alles opnieuw gedaan, ook router opnieuw gestart en modem opnieuw gestart enz.

    We hebben ook al stappen gevolgd die in de gebruiksaanwijzing stonden bij problemen oplossen zoals bij Uitvoeren smd typen en ipconfig/renew typen etc etc.

    De laptop vind de internetverbinding automatisch maar als we op explorer klikken, krijgen we ook Pagina niet weergegeven.

    Dus ze doen het geen van drieën.

    We gaan wel bellen maar ik dacht, misschien kan iemand ons hier verder helpen?

    Groetjes Nancy

  • Nancy

    ps ik had hiervoor een gewone router en die er weer op gezet en dan werken de 2 computers weer wel dus het ligt niet aan de computer en ook niet aan het modem.

    Ter aanvulling, de computers zijn XP en het internet is van chello.

  • Beheerder

    Beste Nancy,

    Heb je het ipadres van de computer al eens gecontroleerd?

    Verkrijgt hij automatisch een Ip-adres?

    - Ga naar start

    - Uitvoeren

    - Type: “CMD” en druk op enter

    - Je krijgt nu een MS Prompt scherm

    - Geef de volgende commande line in: “ipconfig/all”

    - Je ziet hier nu een overzicht internetverbinding

    - Controleer of je adressen kloppen met die van de instructie.

    PS:

    Doorgaans staat er een 192.168.X.XX nummer en DNS nummer

    Dit Dns nummer moet bij dit soort routers gelijk zijn aan het inlognummer van de router (Zie instructieboekje!)

    Succes

  • tonnie

    gooi als je die hebt een blauwe netwerkkabel tussen je router en modem dan moet het werken