Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kan DNS-server niet vinden

  • Dolf

    Ik heb een nieuwe router gekocht. Mijn laptop vind de router wel maar ik kan geen internet verbinding maken. Er word opgegeven kan DNS server niet vinden. Zit er een soort blokkade in de router lijkt het wel. Want als je de LAN kabel rechtstreeks aansluit gaat alles goed, maar als de kabel via de router gaat zodat de router alleen maar een door verbinding is heb ik geen internet aansluiting.

    Net als de vorige is dit een linksys. De provider is tele2. Wie weet raad.

  • P

    Ik heb hetzelfde probleem. Als ik de PC rechtstreeks aansluit op het modem krijg ik gewoon verbinding. Ik dacht dat mijn router kapot was, dus heb ik een nieuwe gekocht. Het rare is dat het ongeveer een dag wel goed is gegaan. Maar sinds zaterdagavond heb ik wel verbinding, maar kan de browser de server niet vinden.

    Heb je inmiddels al een oplossingen?

  • Robert

    Probeer een router te plaatsen draadloos,lukt niet krijg steeds errors dns server code 101 105

    Heb hulp nodig ben al drie dagen bezig.

  • karel cuypers

    Nee,heb nog geen oplossing.

    Maar wel een prob bij had die uitleg op pc-helpforum gezet,maar daar vind ik het niet terug en snap niet hoe het hier terecht komt.